ارسال رایگان برای سفارشات بالای پانصد هزار تومان

درمان های خانگی برای سرفه ناشی از آلرژی

سرفه ناشی از آلرژی یک بیماری حاد در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند عود کند و سه روز تا سه هفته طول بکشد. وقتی که در معرض یک ماده آلرژی‌زا مانند گرده گل و کپک قرار می‌گیرید، سرفه کردن می‌تواند روشی برای بدنتان باشد تا این مواد آلرژی زا را دفع کند. با این حال، سرفه می‌تواند برای مدت طولانی طول بکشد، در فعالیت‌های روزانه‌تان تداخل ایجاد کند و حتی باعث مختل شدن خواب شبانه شما شود. داروهای خانگی می‌توانند درمان‌های مرسومی را که پزشکتان برای سرفه ناشی از آلرژی به شما توصیه کرده، تکمیل کنند.

عسل سرفه را تسکین می دهد: عسل یک سرکوبگر طبیعی سرفه است. همچنین گلو را نرم می‌کند که می‌تواند در صورت سرفه های پایدارِ آزاردهنده مفید باشد. می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل را در زمان لازم برای تسکین سرفه مصرف کنید. می توانید عسل را در یک فنجان چای یا آب لیموترش ترکیب کنید و سپس بنوشید.

مریم گلی، بیشتر از یک ادویه: مریم گلی یک داروی سنتی است که برای کاهش التهاب، به ویژه در ناحیه گلو و دهان استفاده می شود. مریم گلی می تواند سرفه را سرکوب کند و تورم مجاری هوایی را کاهش دهد. جدا از فرم خشک شده و تازه برگ مریم گلی، به شکل مایع به عنوان یک مکمل نیز در دسترس می‌باشد. درحال حاضر اطلاعات علمی برای حمایت از مریم گلی به عنوان تسکین دهنده سرفه وجود ندارد. علاوه بر این، مرکز ملی طب مکمل و جایگزین (NCCAM) درباره مصرف مکمل‌ها هشدار می‌دهد چرا که مکمل‌ها می‌توانند علائم آلرژی و التهاب مرتبط با آن را بدتر کنند. مصرف بیش از اندازه برگ مریم گلی می‌تواند باعث استفراغ، آسیب به کلیه و افزایش ضربان قلب شود.

مقابله با سرفه با زنجبیل: زنجبیل ادویه‌ی متداول است که در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. همچنین در طب شرقی متداول است. در ابتدا برای از بین بردن عفونت‌های ویروسی استفاده می‌شد، ریشه تازه زنجبیل نیز می‌تواند ویژگی‌های ضداحتقان برای از بین بردن مخاط که منجر به سرفه می‌شود، داشته باشد. این گیاه به عنوان یک آنتی‌هیستامین نیز عمل می‌کند که توانایی توقف علائم آلرژی که منجر به سرفه می‌شوند را دارد. در صورتی که برای این منظور از زنجبیل استفاده می‌کنید، به صورت دمنوش عملکرد بهتری دارد.

آرامش را در آویشن بیاید: آویشن یکی دیگر از چاشنی‌های خانگی است که به عنوان یک داروی خانگی نیز کاربرد دارد. برگ‌های کوچک خواص ضدالتهاب دارند که می‌توانند ماهیچه‌های مجاری تنفسی را نیز آرام کنند و در نتیجه اصرار به سرفه را کاهش دهند. برای تهیه یک چای آرامبخش، از برگ‌های خرده شده آویشن استفاده کنید.

منبع : سایت نوسیدنی سلامت نیوشا

  • ir.in.a.202.0ko.bzar2.0.20
  • مارس 30, 2020
  • 905 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!