عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی و بیماری هایی مانند دیابت، کلیوی و قلبی و سوء تغذیه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، محمد خوشبین کارشناس تغذیه بیان داشت که در هر شرایط و گروه سنی، به طور روزانه با مصرف چهار واحد میوه و چهار واحد سبزی مانند، نارنج، لیموترش، انواع مرکبات، فلفل سبز و سبزیجات می‌توان مقاومت بدن را بالا برد. مصرف روی، آهن و ویتامین آ در تقویت سیستم ایمنی بدن موثرند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف انواع مغزیجات مانند گردو، بادام، سبزیجات با برگ‌های تیره و کدو حلویی به عنوان دسر و سوپ نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارند.

محمد خوشبین کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: از مصرف سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذاهای چرب، غذاهایی که خوب پخته نشده باشند، مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند، انواع شیرینی‌جات و روغن‌های جامد باید خودداری شود. اگر براساس گفته سازمان بهداشت جهانی از همه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنیم به مکمل نیازی نداریم ولی استفاده از مولتی ویتامین در این حالت مشکلی ندارد. Sputnik / Anton Bystrovآیا ویروس کرونا روی لباس زنده می ماند؟

وی توضیح داد: مصرف مکمل‌های حاوی پروبیوتیک مانند ماست‌های پروبیوتیک، دوغ کفیر پاستوریزه و ویتامین دی از دیگر توصیه‌های پیشگیری از ابتلا به کروناست.

وی بیان داشت: بادام، بادام زمینی، فندق، روغن آفتابگردان، ذرت و سویا که شامل ویتامین E هستند در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند و هم چنین استفاده از پروتئین‌ها مانند گوشت‌ پخته شده، تخم مرغ و حبوبات نیز برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفیدند. با نوشیدن کافی آب و مایعات گرم، دهان را مرطوب نگه داشته تا این شرایط کرونایی را به سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص مایعات گرم توضیح داد: بیماران باید به دلیل مشکلات تنفسی از مصرف انواع ادویه جات و سرخ کردنی‌ها پرهیز کرده و به دلیل ضعف در زمان بیماری، انواع حبوبات، سبزیجات، کدو حلوایی و مواد غذایی پروتئین دار را مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه