ارسال رایگان برای سفارشات بالای پانصد هزار تومان

اثر مفید نوشیدن دم نوش بابونه بر بهبود کیفیت خواب و افسردگی در زنان پس از زایمان

بابونه (با نام علمی Matricaria chamomilla L.) یکی از گونه های گیاهان دارویی شناخته شده از خانواده Asteraceae است که اغلب از آن به عنوان “ستاره در میان گونه های دارویی” یاد می شود. امروزه، بابونه یک گیاه دارویی بسیار محبوب و پرکاربرد در طب سنتی است. ارزش دارویی چندگانه، آرایشی و تغذیه ای بابونه به واسطه سال ها استفاده سنتی و علمی و مطالعه تشخیص داده شده است.

گل های بابونه حاوی اسانس روغنی آبی رنگ در مقادیر ۰٫۲ تا ۱٫۹ درصد است که کاربردهای فراوانی دارد. بابونه عمدتا به عنوان یک ضدالتهاب و ضدعفونی کننده، همچنین ضداسپاسم و تعریق آور ملایم استفاده می‌شود. بابونه برای مصرف خوراکی عمدتا به صورت دمنوش (۱ قاشق غذاخوری از گیاه دارویی در ۱ لیتر آب سرد بریزید، بدون دم گذاشتن)، برای ناراحتی معده همراه با درد، هضم کند، برای اسهال و حالت تهوع، به ندرت و بسیار مؤثر برای التهاب مجاری ادراری و برای قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار می گیرد.

در مطالعه‌ای انسانی، اثربخشی دم نوش بابونه بر افسردگی، بی خوابی و کسالت در زنان پس از زایمان بررسی شد. به این منظور، ۸۰ زن تایوانانی زایمان کرده با کیفیت خواب پایین به طور تصادفی به دو گروه ۴۰ نفره آزمایشی یا شاهد تقسیم شدند. به شرکت کنندگان در گروه آزمایشی نوشیدن چای بابونه به مدت ۲ هفته تجویز شد. شرکت کنندگان در گروه شاهد فقط تحت مراقبت های منظم پس از زایمان قرار گرفتند و نشان داده شد که چای بابونه می تواند برای کاهش افسردگی و بهبود مشکلات خواب برای زنان بعد از زایمان مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع : سایت نوشیدنی های سلامت شرکت نیوشا نیک

  • ir.in.a.202.0ko.bzar2.0.20
  • مارس 23, 2020
  • 1024 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!