رویه های بازگشت محصول
رویه های بازگشت محصول
رویه های بازگشت محصول یا به اصطلاح دیگر قوانین مرجوعی کالا یا محصول دراین صفحه توضیح داده شده است:
در این نوشته منظور ازفروشنده وبسایت دکتر تغییر و منظور از مشتری کسی است که محصولی را از طریق این وبسایت فروشگاهی خریداری نماید.
شرایط و قوانین مرجوعی کالا
۱- فروشنده موظف است درصورتی که تاریخ انقضای محصول دریافت شده توسط مشتری کمتر از ربع زمان مصرف باشد محصول را ارجاع کند
و تمام مبلغ پرداختی مشتری ارا به وی بازگرداند.
۲- فروشنده موظف است در صورتی که محصول ارسالی همان چیزی نباشد که در سفارش ثبت شده است محصول را مرجوع نموده و تمام مبلغ پرداختی را به وی مسترد کند.
۳- فروشنده موظف است در صورتی که محصول رسیده به مشتری هنگام ارسال خراب شده باشد محصول را مرجوع
و تمام مبلغ پرداختی مشتری را به وی بازگرداند.
سایر رویه های بازگشت محصول در قانون
شرایط مرجوعی کالا
- در توضیح شرایط مرجوعی کالا، باید میان خرید های حضوری و اینترنتی (صرفا در برخی موارد)، تفکیک قائل شد.
- شرایط مرجوع کردن کالا در عقد بیع حضوری و در خرید های آنلاین و اینترنتی، مورد بررسی قرار گرفته اند.
- تراضی طرفین (که این شرط، هم در معاملات آنلاین و از راه دور و هم در عقد بیع حضوری، جاری است.)
- ارسال یا تحویل کالای اشتباه (که این شرط، هم در معاملات آنلاین و از راه دور و هم در عقد بیع حضوری، جاری است.)
- وجود خرابی و مشکلات ظاهری، در کالای ارسالی یا تحویل داده شده به مشتری
(مد نظر داشتن این نکته، حائز اهمیت است که فروشگاهی که فرد، اقدام به خرید آنلاین از آن نموده، چه مواردی را جزو شرایط مرجوعی کالاهای خراب،ذکر کرده است.)
به عنوان مثال، در اغلب فروشگاه ها، امکان مرجوع کردن کالاهایی که پس از باز شدن پلمپ، قابلیت فروش خود را از دست می دهند، وجود ندارند؛ نظیر دستمال کاغذی یا لوازم بهداشتی)
کسب اطلاع بیشتر
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و مدیران فروش تماس مستقیم داشته باشید.