این میوه‌های فوق‎العاده نه تنها خوشمزه‌اند، بلکه سرشار از ترکیبات مغذی و فواید سلامتی هستند که می‎تواند شما را شگفت‎زده کند.

– سلامت قلب: آووکادو حاوی ترکیب شیمیایی گیاهی بتا-سیتواسترول است که به حفظ میزان کلسترول در سطوح سالم کمک می‌کند. آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است و به گفته انجمن قلب آمریکا، وقتی که چربی‌های تک غیراشباع به میزان متعادل به جای چربی اشباع و ترانس خورده می‌شوند، به کاهش کلسترول بد (LDL) می‎تواند کمک کند.

– چشم‌های سالم: کاروتنوییدهای لوتئین و زئازانتین نیز در این میوه یافت می‌شوند.  نشان داده شده است که هر دو ترکیب چشم‌ها را با افزایش سن سالم نگه می‌دارند و می‌توانند به کاهش خطر دژنراسیون ماکولار، علت اصلی کاهش بینایی با افزایش سن، کمک کنند.

– رشد و نمو: آووکادو حاوی ۵/۳ گرم چربی غیراشباع به ازاء هر انس مصرف (حدود یک پنجم آووکادو). مطالعات نشان داده‌اند که چربی غیراشباع برای رشد و نمو مناسب سیستم اعصاب مرکزی و مغز جوانان مهم است.

– فشار خون: آووکادو فاقد سدیم است و در رژیم های تجویز شده برای کمک به کاهش فشار خون توصیه می‌شود.  همچنین آووکادو حاوی مقدار مناسب پتاسیم است که می‌تواند به پایین آمدن فشار خون کمک کند. مطالعات نشان دادند که وقتی آووکادو به جای سایر چربی‌ها مانند کره و مایونز خورده می‌شوند، می‌توانند به کنترل فشار خون کمک کنند.

– کاهش وزن: آووکادو سرشار از چربی سالم است که باعث می‌شود بدن به مدت طولانی‌تر آن را هضم کند و به شما کنند تا سیر بمانید و درنتیجه تمایلتان به میان وعده کمتر می شود. علاوه بر این، آووکادو سرشار از مواد مغذی همراه با بیش از ۲۰ ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات مغذی گیاهی است که اگر در حال تلاش برای کاهش کالری و همچنین حفظ مواد مغذای مورد نیاز بدنتان هستید، مفید است.

Amidor, T. 5 Surprising Health Benefits of Avocados. Food network, healthy eats. Retrieved from  https://www.foodnetwork.com/healthyeats/recipes/2014/12/5-surprising-health-benefits-of-avocados

  • 55d^g@@ddf6s1
  • شهریور 24, 1398
  • 710 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه